Od wprowadzenia tej zmiany trochę już upłynęło, bowiem wejście w życie datuje się na 1.01.2025r. Niemniej jednak ustawodawca zdecydował się uregulować kwestię dotyczącą miejsca uiszczania opłaty skarbowej w sytuacji, gdy posługujemy się pełnomocnictwem udzielonym w formie elektronicznej. Do tej pory bowiem nie było wyjątków - opłatę wnosio się na rachunek bankowy gminy, na terenie której dokument był składany. Ale właśnie - co to oznacza "był składany" w sytuacji, gdy mamy do czynienia z dokumentem elektronicznym przesyłanym przez system teleinformatyczny służący nam do komunikacji z urzędem? Nasz komputer? A może serwer odbiorcy? Tylko gdzie on jest posadowiony fizycznie...
I dlatego obecnie mamy zapis następujący (art. 12 ust. 2 pkt 3 ustawy o opłacie skarbowej):
3) od złożenia dokumentu, o którym mowa w pkt 2, w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego:
Decydującą rolę przyznano zatem miejscu zamieszkania lub siedzibie mocodawcy. Warto pamiętać, bowiem opłacenie pełnomocnictwa na niewłaściwy rachunek spowoduje wezwanie do jego prawidłowego uiszczenia, a w urzędzie który otrzymał omyłkowo taką opłatę - trzeba będzie wystąpić o jej zwrot wynikający z nadpłaty.
Copyright Ireneusz Żarłok 2024-2025. Strona stworzona przy pomocy WebWave CMS